Sunday, June 8, 2008

Mama & Nayli - 7th June 2008



Wahai Nayli,
Tahukah kamu betapa luluhnya hati mamamu bila melihat kamu..
Aku yang melihatnya pun mengalir airmata..melihat dirinya melihat kamu..
Wahai Nayli,
Tahukah kamu betapa rindunya hati mamamu bila melihat kamu..
Aku juga seorang ibu..aku tahu..perasaan hatinya..bila melihat kamu..
Wahai Nayli,
Tahukah kamu betapa mamamu itu macam mahu melompat melihat kamu..
Airmatanya mengalir..bila melihat kamu..
Betapa seminggu kamu dan dia terpisah..
Betapa mungkin dia tak menyangka..akan bertemu kamu lagi..
Wahai Nayli,
Doakan lah mamamu cepat sembuh..
Boleh dia bersamamu seperti selalu..
________________________________________________

Nayli Faqihah & Achik.
Me & sistas berangkat ke JB 7th June. Jiah bawa kete tak laju sebab hujan..and kete banyak juga menghala ke selatan. Aku lak..bz kan diri reading novel. Banyak juga tempat we all berhenti. Nature called. Sampai di Hospital Sultanah Aminah lebih kurang pukul 12++. Alhamdulillah syukur kita orang bila melihat Diha..walaupun dia masih tak boleh bercakap..sebab leher nya ditebuk..tapi it is a very good improvement..no more ICU. Dia kat normal wad dah..dalam macam tu pun dia still nak communicate dengan kita orang..buat2 joke. She communicate with us thru writing.
Aku memang tak boleh lupakan, one week before masa dia dalam ICU..terbaring..breathing support by oksigen..all the machine semua mengingatkan aku pada arwah BIL. Mengalir airmata aku..tak boleh tahan..hu hu hu..melihat Poji lagi lah.. kalau aku kat tempat dia pun.. tak tenang ..bila melihat isteri dalam keadaan camtu dah doktor sendiri tak tahu penyakit apa..
Aku nie mmg emotional and sensitif kot..or aku nie seorang ibu. Luluh hati aku masa melihat Diha for the first time dia nak jumpa anak dia since one week dia di ICU. itu pun kat luar tingkap aje..Nurse tak kasi baby masuk wad.. walaupun Diha dalam keadaan camtu..still from her bed tu..dia nak communicate ngan anak dia..hu hu hu kalau tengok memang mengalir lah airmata..uwarghhh...
We all balik kl after asar..sampai rumah dalam pukul 11pm.
Kami doakan Diha cepat sembuh..

_________________________________




No comments: