Saturday, May 17, 2008

Hari Jumaat, Malam Sabtu..Apakah...uwarghhh

We three sista..begitu happy mau tengok Narnia. Sampai Alamanda...dalam pukul 8.20pm..singgah jab kat Kedai Pak Habib. Aku kena amik gelang kaki Liza. Ibu..u owe me ice cream Baskin Robin... tak kira nak juga...

Sebelum tengok movie...kita makan dulu...sushi king jadi mangsa we all. Rushing gak makan sebab movie start at 9,30pm.

The Narnia movie for me oklah..bagi tiga bintang. Scene memang superb..geram tengok scene air..boleh nampak dasar dia..kalau mandi kat situ syiok...by the way..my two sista nie decide to follow me balik SKY2..yippie..kata nak p picnic kat lata jarum kot..double yippie.. oop sambung balik citer ... movie abis pukul 12..happy2 bayar parking go to my car..picit2 alarm..nothing happen..aiyamak..what happen..aku keluarkan bateri dia masuk balik..still tak boleh gak..kete tinggal berapa bijik around that parking..aiyamak..hu hu hu..then..abis..derang tutup lampu lak...uwarghhhh...Jiah dan Dikya dok tenangkan aku...cool babe.. we all nampak guard kat situ n minta tolong apa2 yg patut. dok explain kat dia maybe problem ngan my alarm so tanya dia tau ke kalau aku bukak manual n alarm tu dok bunyi either he know how to stop it. bila dia cakap ok..aku pun buka ler guna kunci aje..aik...alarm tak bunyi pung...aku dah suspen..masuk key try start the engine..udah..tak boleh nak start lah pulak. Akhirnya aku pun sedar juga...rupanya daku tidak tutup head light....uwarghhhhhh dari pukul 8 lebih sampai le pukul 12 ampehhhhhhhhh...mengapa daku begitu cuai sekali..dugaan..dugaan..bateri kete dah die ler..uwarghh...minta tolong adik guard yang baik hati memanggil staff klcc management untuk membawa jumper...Aku dah excited n bersyukur..sib baik ada adik 2 nie. So he happy tolong ler start charge the bateri guna the jumper..aiyamak...tak boleh jugak...uwarghhhhhhhh kenapakah...jadi begini pada daku... sambil2 tunggu adik tu tolong aku..aku terpandang di seberang sana..ada sebijik wira hijau tua...tuannya sedang membelek2 ketenya sambil membuka radio dengan agak kuat..aku dan dikya dah tersengeh2 dok perhatikan kelakuan tuan kete tu.. iskh..iskh..bateri kete aku tak ok2 lagi..tak boleh start juga engine kete aku nie..tensi tul.

Tiba2 kan..tak pasal2 wira ijau itu telah berhenti di sisi kete ku.. tuan dia dok turun tanya what happen..so we explain ..yadda..yadda.. to him what happen. so he suggest to use his bateri to start my silver bird uwarghh..tak pircaya..n tak sangka he will do that to us..hu hu hu terima kasih adik.. kakak terharu. (masa dalam kete aku cakap ngan dikya..tak sangka orang yang kita dok gelakkan tu ler yang tolong kita...daku insaf...) gedebuk gedebak pukul 1.30 baru settle semua hu hu hu..syukur...today sebenarnya banyak pengajaran yang aku dah sista pelajari...contohnya - ooo kalau dah start engine..bateri tu kalau cabut engine still running eek...wa baru tau lor..hu hu hu. satu lagi aku belajar bertenang..cool babe..sabar...dan tak berputus asa..Allah akan memberi jalan penyelesaian ..Alhamdulillah.. balik2 umah..salin baju..terus mengadap lappie nie.. saje nak update sebelum terlupa...

stop kat sini...dah tak tau apa nak tulis...nite2...esok aku kena drive..

No comments: